danielaustralia.reismee.nl

Todmorden

De wekker gaat! Het is 06:15 in de ochtend. Moeizaam gaan mijn ogen open. Het blijft toch altijd moeilijk om wakker te worden rond die tijd. Vlug zet ik mijn wekker op snooze, want hij staat erg hard en wil niet dat Althea, De Italiaanse meid die vlakbij mijn cabine een cabine heeft, last van mij heeft. De Snooze gaat na vijf minuten weer af. Weer op Snooze!

Ondertussen is het 06:30 am. Alle Snooze mogelijkheden zijn verbruikt, maar toch vallen mijn ogen weer dicht. Al snel denk ik, oja, ik moet opstaan want 07:00 uur moet ik aan de ontbijttafel zitten. Gelukkig, het is pas 06:45 am. Ik stap uit bed om mijn tanden te poetsen. Nadat mijn tanden schoon genoeg zijn, gooi ik nog een plons water in mijn gezicht. Mijn werkkleren heb ik de vorige dag op de stoel buiten neergelegd, omdat dat iets frisser is (denk ik). Vlug maar pakken en aan doen! Mijn ochtendritueel zit er weer op en ik kan naar het ontbijt!

Huh?! het is nog donker in de keuken en er is niemand te bekennen. Normaal ben ik niet de eerste...

'What you're doing?' Het is Richard. Een beetje verbaast zeg ik dat ik hier ben voor ontbijt. Richard moest lachen en vertelde mij dat iedereen vandaag vrij heeft. Okee, weer wat geleerd, zondag is rustdag! Terug naar bed :) !!

Todmorden

Daar ben ik weer met een nieuw verhaal! Ik zit hier nu dus al een week en verveel mij geen moment. Hier op boerderij Todmorden is elke dag wat te doen en heb genoeg werkzaamheden. Ik neem je weer mee op mijn avontuur in Todmorden.

Deze boerderij is enorm groot. Het is vergelijkbaar met Brabant en Limburg bij elkaar. Om ergens te komen, moet je over een zelfgemaakte weg met de auto. Een auto kan je zien aankomen, omdat er een enorme stofwolk je kant op komt. Er is natuurlijk ook een thuisfront op de boerderij waar al het personeel woont. Hier staat een groot huis van de baas, Een huis van Harvey en zijn vrouw en kinderen, grote cabines waar de personeelsleden wonen, een keuken voor het personeel en een chil ruimte waar wifi is. Daarnaast zijn er natuurlijk meerdere faciliteiten waar je je was kan doenen meerdere huishoudelijke dingen.

Er staan hier veel voertuigen. Natuurlijk heel veel tractors en auto's, maar ook motorbikes en dat soort ongein. Eergister kwam ik er zelfs achter dat hier een vliegtuigje staat.

De post komt hier ook per vliegtuig. Dat is ook niet gek als je weet dat een auto er ongeveer 2 uur over doet om hier te komen. Daarom is er ook een landingsbaan aangelegd in de buurt van het thuisfront.

Collega's

Er lopen hier natuurlijk meerdere mensen rond om deze boerderij te runnen. Om te beginnen natuurlijk de big boss Douglass. Over hem kan ik weinig vertellen, ik heb hem namelijk nog niet ontmoet. Hij is op zakenreis en heb hem alleen gesproken op springbrook farm via de telefoon. Volgens de mensen hier is het wel een coole baas.

Nu Douglass er niet is, heeft Harvey de leiding. Harvey komt oorspronkelijk uit Afrika. Zijn achternaam is Vermeulen, erg Nederlands dus. Zijn voorouders in het verre verleden waren ook piraten, waarschijnlijk uit Nederland. Het is dan ook grappig om te luisteren naar zijn Afrikaans. Het is gewoon verbogen Nederlands. Ik versta bijna alles als hij met zijn kinderen praat.

Harvey heeft 2 kinderen waaronder een meisje van 2 jaar oud en een jongen van vier jaar oud. De jongen is vaak bij mij en is totaal niet verlegen. Het is een echte aap en klimt vaak op mij. zijn grootste hobby is dan ook in bomen klimmen en als je bekijkt hoe hij dat doet, lijkt het echt op een aap. Daarnaast wilt hij vaak zien hoe ik blokfluit speel.

Een andere collega waar ik vaak mee werk is Zigle. Zigle komt ook uit Afrika, maar niet van Nederlandse afkomst. Hij studeert echt voor de akkerbouw. Het is echt een handige jongen en daarnaast ook super aardig. je kan goed met hem praten over van alles en is vaak erg geïnteresseerd. Je kan altijd lachen met Harvey en Zigle bij elkaar.

Daarnaast heb je nog meer mensen rondlopen op de boerderij. Je hebt de italiaan die het thuisfront schoonhoudt en voor het eten zorgt. Ze krijgt hulp van twee Duitsers die ook via visitoz hier zijn. In mijn ogen zijn de duitsers een beetje verlegen en ze zijn echt altijd met elkaar. Je hebt ook Richard die al wat meer op leeftijd is en ons ook vaak helpt of eigen klusjes heeft. Ook is er een Nigel die nog iets ouder is dan Richard. maar die is nu ook even weg, omdat hij een begrafenis had.

Dieren

Er zijn hier ontzettend veel vogels. elke ochtend als ik wakker wordt hoor je verschillende vogelgeluiden erg luid. Als je dan de deur uitgaat, zie je in elke boom allemaal roze vogels zitten. Echt een prachtig gezicht. Ook heb ik genoeg Kangoeroes gezien. Als je langs een groepje racet met de auto zie je ze al weghoppen. Bijna hebben we er eentje geraakt die de weg overstak. Hij moest geen halve seconde slomer zijn, anders was die er geweest.

Naast kangoeroes en vogels heb ik ook genoeg struisvogels gezien. Het is echt grappig om die beesten weg te zien rennen. Het ziet er af en toe heel gestrest uit.

Het belangrijkste op deze boerderij zijn natuurlijk de koeien. Af en toe staat er een kudde op de weg en moeten wij er voorzichtig omheen rijden. ben benieuwd wanneer we een kudde gaan vangen. heb daar nu al zin in.

Mijn week

Zoals je aan het begin kon lezen heb ik altijd een strak programma. De wekker gaat elke dag 06:15. Om 06:30 probeer ik uit bed te komen om mijn tanden te poetsen en aan te kleden. 07;00 uur is het ontbijt en een half uur later gaan we aan de slag met werk. Om 10:00 uur is dan 'smogo', oftewel koffietijd met altijd een lekker koekje of gebakje. 13:30 is er lunch. Altijd heerlijk vlees en een avondmaaltijd. Is ook wel nodig na al die inspanningen. 17:00 uur is altijd de tijd dat je je werkspullen neerlegt en klaar bent met je werkdag. Ook al ben je nog niet helemaal klaar met je klus, 17:00 stop je gewoon. Dan is er om 19:30 uur heerlijk avond eten en doen we gezamenlijk de afwas. Zo ziet een beetjeelke dag er uit.

Deze week hebben we vooral gewerkt aan de 'cowyarden'. Hiervoor hebben we hekken gemaakt en hebben we palen en een ramp in de grond bevestigd. Hiervoor moesten veel gaten gegraven worden en dat is knap lastig als er veel stenen zijn en de grond erg hard is. Ik heb mijn mannenkracht deze week wel laten zien en was in de avonden uitgeput. Dat geeft toch wel een goed gevoel.

Nu maar hopen dat Douglass snel komt, want wil de grote baas toch wel ontmoeten en wil een keer met hem meevliegen met zijn vliegtuigje. Maar voor nu zeg ik jullie gedag en ga genieten van de rest van mijn vrije dag.

Mazzel!

Reacties

Reacties

Anne-Marie

Zo te lezen heb je het goed naar je zin daar. Ik vind 7.00 uur toch wel een vrij normale tijd voor het ontbijt ? Wees maar blij dat je niet bij Ronald werkt, dan was je wekker om 3.30 uur al gegaan ?. Geniet maar lekker van je vrije dag vandaag en ik kijk al uit naar je volgende verhaal. Lieve groetjes vanuit DK.

Jacqueline

Hee Daniel wat schrijf jij leuk. Je moet schrijver worden? Ik lig in een deuk om je ochtendritueel ?? En wat maak jij een hoop mee, leuk hoor. Liefs Jacqueline en Martin

Rob & Nance

Hi die Daniél!
Mooi dat wij zo mogen meedelen in een stukje van jouw leven. En hoe het leven vergaat in Australië??

Wat schrijf je toch boeiend??...we zitten met smart te wachten op je volgende avontuur....

Rik

Zondags te vroeg opstaan. Het moet niet gekker worden!! Daar had je thuis nooit last van? Mooie verhalen hoor??

Betty

Leuk je vandaag ook even gesproken te hebben en dank voor je verhaal ! zo weten we hoe je dag er uit ziet !
Ja met het vliegtuig mee lijkt me super tof !!

Oma en Annemieke

Mooi verhaal Daniel. Je zou er zo een boek van maken. (Leuk voor later ). Oma geniet volop van je verhalen .

Rob

Weer een pracht verhaal Daniel.

jan willem

Lijkt me zo leuk zo'n leventje in Australie.
Goed gedaan!

Sanne Buining

Gaaaaaaaaaf Daniël!!! Je zit echt in the middle of nowhere haha, heerlijk

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active