danielaustralia.reismee.nl

De Vlieg

Hallo allemaal! Mijn werkstuk gaat over de vlieg. Ik heb dit onderwerp gekozen omdat ik dit geniepige beestje de laatste tijd erg goed kon onderzoeken en er dus veel over weet te vertellen. Hopelijk krijg ik een hoog cijfer!

De vlieg kunt u overal vinden op de wereld. Maar de meeste leven op een grote boerderij in Zuid-Australië, genaamd Todmorden. Dit gebied ligt in de buurt bij het dorp Oodnadada. Misschien leven er op deze plek zoveel vliegen, omdat ze graag een persoon, genaamd Daniël, willen lastig vallen. Op warme dagen zijn er meer vliegen dan op koude of winderige dagen.

De vlieg vindt gezelschap van de mens het beste wat er is, vooral als de mens druk bezig is. Als ze een gedaante in mensenkleding zien, komen ze daar meteen op af om de hele dag irritant te zijn. met zo'n veertig vliegen te gelijk komen ze op je zitten, maakt niet uit op welke plek. Het probleem is dat de vlieg niet stil kan zitten en vliegt dus om de vier seconden een rondje om de mens heen. Als ze wel langer dan 4 seconden stil zitten, wrijven ze in hun twee voorpootjes als een badguy die een slecht plannetje aan het beramen is.

Het geluid dat een vlieg maakt is 'zoem', overigens ook het geluid was ik zeker niet meer wil horen na vijfen. Dit heb ik ondervonden doordat de vlieg voornamelijk actief is als de mens zijn handen vol heeft. Dan komen ze op de ogen, neus, mond en oren af. Om dit een beetje verdraaglijker te maken, kan men een bril op doen, zodat ze moeilijk bij de ogen komen. heeft u geen bril bij u? Dan bent u genoodzaakt om flink met uw ogen te knipperen, of uw hoofd heen en weer te schudden. Zelfs dan is het voor enkele vliegen geen probleem om op uw gezicht te blijven zitten.

De vlieg is een goede dansleraar en sportcoach in één. Ze zijn erg hardleers en vrezen niet voor de hand. Sla je ze weg van je gezicht? geen probleem! ze komen gerust terug op diezelfde plek, of een plek in de buurt daarvan. Sla je ze weer weg? Natuurlijk, geen probleem! de vlieg vliegt nog wel even een rondje om je gezicht om daarna weer te landen in de buurt van je ogen of mond. Deze capriolen zijn helaas wel de nummer één doodsoorzaak van de vlieg, omdat ze niet altijd even goed oppassen en terecht komen in de slokdarm van de mens. Maar alles voor het goede doel: de lichaamsbeweging van de mens, de hele dag door.

Hopelijk bent u een beetje wijzer geworden over dit diertje en kunt u er alles over vertellen tegen uw vrienden als er weer een zwart bolletje langs vliegt. Dan moet ik er wel helaas bij vertellen dat deze blog geen goede bron is, want de vlieg in Nederland is een stuk aardiger voor de mens dan in Australië.

Einde.

Mazzel!

Reacties

Reacties

Jan en Mia

Komt ons bekend voor......

Iris

Ik heb genoten van je spreekbeurt!

Theo Harmsen

Kennen ze vliegenmeppers, misschien een gat in de markt ?

Martin

Hoi Daniel.
Lastig die vliegen maar het levert je van mij een 9.5 op

Jan Willem

Ja, het zijn nare beestjes. Vroeger heb ik ze wel eens ontvleugeld. Ben er toen omheen gelopen. En ik ben er op gaan zitten. Weten ze ook eens hoe vervelend dat is.

Rik

Misschien toch maar zo’n hoed met van die kurkjes langs de rand aanschaffen? Net als Crocdile Dundee.

Betty

Is een boerka een goede oplossing voor dat soort problemen ?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active