danielaustralia.reismee.nl

big suprise!

Goede ochtend!

het is weer eens tijd om iets te schrijven. Op het moment zitten we al weer drie dagen in een hostel in Noosa heads. Hier is een mooi groot strand waar veel mensen surfen. waarschijnlijk gaan wij vandaag ook proberen te surfen. het weer is hier fantastisch en het is fijn dat de zomer deze kant opkomt.

Maar laat ik eens beginnen met mijn verhaal waar ik geëindigd was. Ik was namelijk met Floris op het vliegveld van Dubai. Dubai is echt super mooi! naja, het vliegveld dan. toen we aankwamen met het vliegtuig op gate 1, moesten we voor ons nieuwe vliegtuig naar gate 3. Voor gate drie moesten we eerst met een lift naar beneden langs een muur met een waterval. Daarna namen we een mini metro naar gate 2 en 3, lift weer omhoog en uiteindelijk een stuk lopen op een marmeren vloer.

In het vliegtuig zat ik aan de ene kant naast een Australisch koppel en aan de andere kant naast een oude lieve Australische vrouw. Deze vrouw had zo veel reiservaring dat ik genoeg te bespreken had. Gelukkig had ik daar 15 uur de tijd voor. Ze heeft mij genoeg tips gegevenzodat ik goed gerust op reis kon.

Donderdag

Na afscheid genomen te hebben van de mensen waar ik 15 uur lang naast heb gezeten, moesten we door een heleboel douane gedoe in Brisbane. alles liep gelukkig op rolletjes en ik was al snel bij de reisorganisatie die ons van het vliegveld ophaalde. Daar was Sanne ook al een hele tijd. Na een korte bespreking konden we eindelijk met de bus naar onshostel in Noosa Heads.

Noosa heads heeft een mooi strand waar ik de eerste dag per ongeluk in slaap ben gevallen. gelukkig was ik slim genoeg om mijn handdoek op mijn lichaam te leggen, dus ben geen kreeft geworden. De eerste dag hebben we ook de groep ontmoet waarmee we de cursus gaan volgen. Er doen 21 mensen aan mee, waaronder super veel Duitsers, een fransman, een Brit, een Canadees en drie Nederlanders waaronder ik zelf.

Nadat we terug kwamen van het strand rond 3 pm dacht mijn lichaam echt: 'dude, jij moet echt even op je bed liggen!' dus dat deed ik. opeens was het 7 pm... . Blijkbaar heeft Sanne mij nog wakker gemaakt om te vragen of dat wel slim was en blijkbaar heb ik instemmend gereageerd, maar dat kan ik mij dus totaal niet meer herinneren.

nadat ik wakker was, was de groep al aan het kaarten. Tuurlijk doe ik dan mee. Daarna heb ik nog mega Jenga gespeeld met iemand en toen gingen we al snel slapen. Ondanks dat ik al veel had geslapen, sliep ik als een roosje!

vrijdag

Het verbaast mij eigenlijk dat ik mij al goed kan verwoorden in het Engels. Na twee dagen zit er al een hele verbetering in. Dat is dus een goed teken. Vandaag de dag hadden we een meeting met mensen van visitoz. visitoz is de organisatie die dit mogelijk voor ons maakt om dingen over de boerderij te leren en helpen ons om een geschikte boerderij te vinden. We moesten belangrijke papieren invullen en we moesten onze profiel controleren. Visitoz had al een tekst over mij gemaakt om mij goed te 'verkopen' aan de boeren. Er stonden dingen in zoals: 'daniël is super sociaal en goed met kinderen, hij heeft een boerenfamilie dus weet al veel van het boeren leven. Hij voetbalt veel om fit te blijven.' Ook had ik een persoonlijk gesprek met de man om het allemaal een beetje te bespreken. De man zei dat ik een aantrekkelijk profiel had voor de boeren dus dat is al een goed teken. We konden nu ook een SIM kaart kopen bij visitoz zodat internetten en bellen niet zo duur is hier. Dat heb ik natuurlijk even gedaan.

Voor de rest hebben we met een gedeelte van de groep een beetje Noosa ontdekt en veel gezwommen. De golven zijn hier super gaaf en het water heeft een heerlijke temperatuur. In de avond gingen we weer wandelen langs het strand en natuurlijk moesten we weer skinnydippen, oftewel, naakt het water in gaan. je zag een paar mensen twijfelen, maar toen ik opeens naakt langs rende het water in als eerst, volgde er meerdere. Daarna zijn we maar weer terug naar het hostel gegaan.

Zaterdag

Deze dag was een beetje bewolkt en hebben we weer een beetje gewandeld en dat soort dingen. Het was niet echt een dag om naar het strand te gaan. Deze dag leek zo normaal te worden, maar het werd opeens zo raar. We hebben iets gedaan wat begon als grap. het werd opeens zo snel werkelijkheid. Ik was één van de mensen die het als eerst wilde, maar toen kwam het opeens heel dichtbij en ik scheet zowat mijn broek vol. Nu is de vraag natuurlijk, wat dan?

We zijn met een groep van zeven mensen op pad gegaan, de bus gepakt. we kwamen uit bij een klein winkelcentrum en zijn een tattooshop binnengelopen. Nu op het moment hebben we allemaal een kleine kangoeroe op onze rechter enkel, en nee, het is geen plakplaatje. Het is een super mooie plek, maar qua pijn vond ik het echt heel kut. Ik was nog net niet aan het janken. De man van de tattooshop was gelukkig heel aardig en aan het eind mocht ik een lolly uitzoeken. toch wel fijn!

Zondag

Ondertussen is het nu 10 voor half 10. Vet raar dat jullie allemaal aan het slapen zijn. of nouja, waarschijnlijk niet allemaal. Een paar zitten natuurlijk nog in de kroeg en zijn aan de zuip. Ik ging rond 6 am uit bed en heb met een groepje in de natuur gewandeld. in de ochtend is alles toch iets mooier en nog niet zo warm. bij jullie was het pas 10 pm en mijn ouders zeiden dat ze nog op visite waren. toch best raar eigenlijk, maar ook gaaf. vandaag gaan we een surfboard huren en proberen te surfen, ben benieuwd hoe dat gaat. maandag worden we vroeg opgehaald met de bus en gaan we naar springbrook farm. Daar begint dan de echte cursus en wordt ik Gin the Farmerboy. Heb er nu al zin in.

voor jullie nu nog even een goede nachtrust gewenst.

Weltrusten!

Reacties

Reacties

Rik

Heel fijn om te lezen zo vlak voor het slapen gaan. Blijkbaar heb je al geen last meer van een jetlag en verveel je ook niet al te erg?Houden het wel een beetje netjes?Succes met ? Vanmiddag!

Theo Harmsen

Erg leuk om je op deze manier de komende tijd te kunnen volgen. Veel succes en geniet.

Jan van der Meulen

Fijn man. Hou ons lekker op de hoogte.

Jacqueline

Heee Daniel een Tatoeage??natuurlijk willen we een fotootje zien. Wat schrijf je leuk en ben benieuwd op wat voor farm je terecht gaat komen. Succes ?

Rob

Leuke verhalen man, je tatoeagefoto zag ik net op FB :-)

Miep

Leuk te lezen dat je in Noosa zit! Is mooi daar. Nou geniet ervan en gelukkig ben je niet verbrand, kijk uit he? Nog veel plezier. Groetjes

Saskia

Wat gaaf allemaal. Geniet ervan. Ben benieuwd naar de andere verhalen.

Rob en nancy

Geweldig om op deze manier te lezen wat je daar beleeft. We zitten ongeduldig af te wachten op je volgende belevenis. Genieten en veel sterkte met dat harde werken daar aan de andere kant van de wereldbol. Rob en Nance x

Jeroen

Giiiiiiiiiiiiiin

Bea

Alsof je hier in de kamer zit en je belevenissen verteld : ik hoor het je zeggen!
Het is net een vervolgverhaal, waarvan je denkt: 'he jammer, nu weer wachten tot de volgende aflevering!" ;-)
Groetjes en wat heb je alweer veel beleefd!

Jan Willem

Goed om te horen dat je het naar je zin hebt. Nou nog hard gaan werken op de boerderij

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active